Politiskt?

I 2 timmar har jag nu suttit och väntat på att Emilia skulle publicera sitt inlägg och nu är det publicerat. Jag kan inte beskriva hur bra det inlägget var, hon har rätt i allt hon säger om jag ska vara ärlig.
 
Det hon bloggar om är feminism och hur fel den bilden kan ha blivit för vissa. Hon nämner Isabella Löwengrip (Blondinbella) då hennes syn på feminism kan uppfattas lite snevriden. 
 
Jag håller med Emilia om att bilden av feminister är snevriden. Om du tänker på en feminist kanske du tänker en aggressiv kvinna som ska klä av sig naken och demonstrera, dock är det inte så jag ser det. En femisnist är någon som vill att samhället ska vara jämnlikt, mellan kvinnor och män. Det har inte varit det och är inte det heller för den delen. Den bilden av feminister har jag fårr med hjälp av Emilia, innan jag läste det inlägget var jag oxå lite borta. Jag hade väll en uppfattning om att feministerna ville få samhället jämnställt men jag hade väl en liten uppfattning av att de kunde vara lite over the edge. 
 
Det Emilia skriver på sin blogg är mer utförligt av det jag nyss skrev och det ger en tankeställning gällande politik och frågan "vem är feminist och varför?".
 
DU HITTAR BLOGGEN HÄR!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Woho tack jenny!

Svar: Absolutly love! <3
Nalliz

2014-02-12 @ 13:46:46
URL: http://larssonemilia.blogg.se
Postat av: Lovisa

Det båda ni skriver stämmer!! Självklart är vissa extrema, men definitivt inte alla, och det är bra att veta skillnaden och våga säga att man trodde fel!

Svar: Exakt :)
Nalliz

2014-02-12 @ 14:54:34

Vad har du på hjärtat?:

Vad heter du?
Jag tycker du ska klicka här också

E-postadress: (Det blir våran lilla hemlighet)

Har du någon blogg jag kan kika in på?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0