I <3 (sommar)muffins

Nu har jag gjort allt jag planerade idag :) 
1. Varit hos tandläkaren (bläääääää)
2. Bakat scones till frukost (smakade BLÄ för att jag hade nån fyllning i tänderna)
3. Bakat muffins!
Muffinsarna blev bra :) gjorde två olika sorters muffins, och provade att göra de utan papper :)
det blev vanilj och choklad :) 
Receptet
2 ägg
3 dl socker
2 tsk bakpulver
50 g smör
3 dl vetemjöl
1 dl mjölk
till chokladmuffinsarna la jag bara till 25 g choklad
Jag började med att blanda ägg och socker pösigt. Sedan alla de torra ingredienserna i en annan bunke, medan jag smälte smöret. Sedan hälde jag succesivt i de torra ingredienserna i socker och äggsmeten innan jag hällde i smör och mjölk i smeten. (till chokladmuffinsarna hällde jag i chokladen och rörde om)
Och som sagt, jag valde att grädda dem utan papper utan direkt i våra ungssäkra formar. Kan lägga ut bild på de nångång om någon vill se :)
Hoppas alla har en bra dag!
xo Nalliiz <3

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Vad heter du?
Jag tycker du ska klicka här också

E-postadress: (Det blir våran lilla hemlighet)

Har du någon blogg jag kan kika in på?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0