mammas lilla grejj till mej :)

Hej :)

Om ni inte viste det så har jag väldigt dåligt självförtroende, och jag har pratat med mamma om det och då fick jag två papper av henne. Ett med "Vikingalagen" och sen "Jantelagen"

Jantelagen
Du skall inte tro att du är något.
Du skall inte tro att du är lika god som vi.
Du skall inte tro att du är klokare än vi.
Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
Du skall inte to att du vet mera än vi.
Du skall inte tro att du är förmer än vi.
Du skall inte tro att du duger till något.
Du skall inte skratta åt oss.
Du skall inte tro att några bryr sig om dej. 
Du skall inte tro att du kan lära oss något.

Vilka vi är, vet jag inte men jag tror det är de människor runt om dej. Men det är såhär vissa blir uppfostrade!! inte okeej. Men det andra pappret jag fick är bättre :) 

Vikingalagen
Tillvarons största gåva - det är jag själv.
Alla människor kan lära sig något av mig.
Mina tankar är mer kompliserade än alla datamaskiners.
Mina känlor är lika viktiga som andra människors.
Det jag säger är väl värt att lyssna på.
Det jag gör är värt att uppmärksammas.
Jag respekterar mig själv och finner att andra gör det också.
Jag skrattar åt mig själv med ömhet och värme.
Jag har full rätt att må bra på alla sätt.
Jag är unik, det finns ingen mer som jag.

Allt som står i den där vikingalagen försöker mami få in i mitt huve :) 
Nu hoppa sjag att om det är några av mina läsare som läser de här inlägget, typ gör den här sidan till favorit och gå in och kolla ibland :)  Och försök leva upp till dessa punkter :) 
Men nu ha det bra :) och jag hoppas alla trivs med sej själva :) 

 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Vad heter du?
Jag tycker du ska klicka här också

E-postadress: (Det blir våran lilla hemlighet)

Har du någon blogg jag kan kika in på?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0